Dag 4 Rondtochtje door het Zagoria gebied - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Ida Schinkelshoek - WaarBenJij.nu Dag 4 Rondtochtje door het Zagoria gebied - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Ida Schinkelshoek - WaarBenJij.nu

Dag 4 Rondtochtje door het Zagoria gebied

Blijf op de hoogte en volg Ida

23 September 2014 | Griekenland, Párga

Vandaag vertrokken richting Monodendri om te kijken waar de wandeling door de Vikos kloof start. Willem wil deze prachtige tocht donderdag gaan lopen, maar ik vind het voor mij iets te hoog gegrepen. Zeven uur wandelen voor een geoefende wandelaar over een afstand van 26 kilometer is iets teveel van het goede.
Wel heel goed dat we eerst op verkenning uit zijn gegaan, want de beschrijving en bewegwijzering was in eerste instantie niet helemaal duidelijk. Zeker niet als er ook nog een vrachtwagen voor het bord richting de ingang van de kloof staat!
Onderweg genoten van alle mooie uitzichten en loslopende dieren in het gebied. De schapen keutelen gewoon lekker de weg over, terwijl hun bewakende honden heerlijk op het asfalt genieten van een siësta. De koeien passeren veelal met een echte koeienbel eveneens ons pad. Klinkt wel heel gezellig als je uitstapt overigens.
We hebben Oxia aangedaan om van een prachtig uitzicht over de kloof te genieten. Vervolgens afgedaald richting Kipi om de prachtige handgemaakte bruggen te bewandelen.
Hier de beslissing genomen niet de laatste brug te bezichtigen, maar onze tocht te vervolgen richting Pérama. We konden gelukkig nog onder begeleiding van een gids deze prachtige grotten bezichtigen. Heel erg indrukwekkend om drie kwartier te lopen in een grottenstelsel dat pas per toeval in 1940 is ontdekt. Enorme kamers met stalagmieten en stalagtieten. En dan te bedenken dat er 1 centimeter gevormd wordt in honderd jaar!
Hierna de terugweg naar Párga genomen, via de Egnatia. Nu in de startblokken om nog een keer te gaan genieten van de lekkernijen bij de taverne bij de camping bij Lichnos Beach.

• 23 September 2014 - 21:32

Papa En Mama:

Al weer even genoten van jullie reisverslag.
    Verstandige beslissing Ida m.b.t. De wandeltocht van morgen.
    Die afstand is geschikter voor de fiets op het platteland.
    De druivenoogst leverde 7,5 liter beppesap op en de rest naar buren en vrienden.
    Morgen schijnt het hier een herfstachtige dag te worden en daarna weer beter.
    Donderdag gaan wij op bezoek naar Sietske.
    Verder geen nieuws.
    Groetjes van papa en mama.

• 23 September 2014 - 22:18

Betty:

Lieve Willem en Ida,
    dat klinkt allemaal heerlijk: zowel inspannend als ontspannend.
    Ben ik nou a-technisch of zijn er geen plaatjes beschikbaar?
    Nog heel veel plezier en voor Willem succes donderdag!
    Groetjes XX