Dag 2, Meteora - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Ida Schinkelshoek - WaarBenJij.nu Dag 2, Meteora - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Ida Schinkelshoek - WaarBenJij.nu

Dag 2, Meteora

Blijf op de hoogte en volg Ida

21 September 2014 | Griekenland, Párga

Na een heerlijke nachtrust op pad richting Metéora. Eerst bij een plaatselijke bakker gestopt voor een ontbijtje. heerlijke sesam-brood kransjes en klein gevulde flapjes en voor Willem natuurlijk een met poedersuiker bestrooid zoet hapje. Vervolgens via de kustweg, beetje tijdrovend maar wel heel mooi, de Egnatia op. Dit is de snelweg, die met behulp van EU-geld is aangelegd, en heel Griekenland van oost naar west verbindt. Enorm veel tunnels, allemaal vijf! meter hoog brengen ons in een klein uurtje langs Ionnina, de hoofdstad van Épiros. Wij vervolgen onze reis, de laatste drie kwartier over de oude weg, naar Metéora. Hier krioelt het van de autobussen en auto's vol toeristen. Wij besluiten aan te sluiten in de rij bij het grootste klooster, de Grand Metéora. Via trappen (ongeveer 150 treden) komen we in het klooster. Geweldig mooi allemaal, diverse gebruiksvoorwerpen, oude manuscripten en uit hout gemaakt kruizen en een heel mooie kapel. Rijk versierd met fresco's, prachtige zilveren kandelaars, mooi bewerkte stoelen etc. Ook de spectaculaire vergezichten op diverse punten in het klooster maken het bezoek meer dan waard.
Op de terugweg hebben we het plaatsje Metsovo kort bezocht. Geheel volgens de beschrijving van Ross' holidays, een heel gezellig, beetje Oostenrijks aandoend plaatsje. Terug bij onze woning heerlijk bij het zwembad gezeten, onder het genot van een verkoelende drankje. Hierna een nieuw restaurantje bezocht voor wederom een heerlijke maaltijd. Al met al een zeer geslaagde dag.

• 22 September 2014 - 15:34

Papa En Mama:

Wat leuk om vanochtend twee reisverslagen van jullie vakantiereis op de e-mail te ontdekken. We misten al de woordjes Word Feud van Ida, maar dit verklaart alles.
    We zijn blij dat we op deze manier jullie wederwaardigheden in Griekenland kunnen volgen.
    We zien nu al uit naar het volgende verslag.
    Geniet volop van dit samenzijn in het zonnige (?) Griekenland.
    In noflike tiId tawinske en doch fersichtich.
    Wij moeten vandaag een stapje terugdoen met 16 graden en een harde NO-wind.
    Liefs van papa en mama.

• 22 September 2014 - 21:01

Alex:

Leuk dat we mee kunnen genieten.
    We hebben in Varik nog geen gekke dingen gehoord over de kinderen, dus dat gaat allemaal goed. Hahaha.
    Nog veel plezier in dat warme land.
    groetjes
    alex