Dag 5 Wandelen langs de Acheron - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Ida Schinkelshoek - WaarBenJij.nu Dag 5 Wandelen langs de Acheron - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Ida Schinkelshoek - WaarBenJij.nu

Dag 5 Wandelen langs de Acheron

Blijf op de hoogte en volg Ida

24 September 2014 | Griekenland, Párga

Vanochtend lekker op het balkon ontbeten en tegen twaalven in de auto gestapt op weg naar Gliki. Hier de auto geparkeerd en rechts langs de rivier de Acheron gaan wandelen. Aanvankelijk over een asfaltweg boven en afwijkend van de rivier, later een pad gevonden precies langs de rivier. We waren op zoek naar de bronnen, echter aangekomen bij de eerste bron konden wij onze weg alleen vervolgen door de rivier. Daar wij alleen onze kisten bij ons hadden, hebben we hier vanaf gezien. We zijn het bordje omhoog gaan volgen via een smal paadje. Na een dikke tien minuten kwamen we bij de gewone weg uit. Hier even met een Duits echtpaar staan praten, die heel veel edelweiss langs het paadje had gezien. Ik heb geen bloemetje gezien in mijn concentratie om heelhuids boven te komen.
Onze weg verder omhoog vervolgd naar een houten gebouwtje dat een mooi uitzichtpunt over de Acheron leek. Dit bleek niet het geval, geen rivier te zien, wel mooi uitzicht over de bergen.
Hier de terugweg gestart. Willem wilde nog wel verder, maar de breedte van het pad in combinatie met een sterk hellend vlak naast het pad, sprak mij niet zo aan. Onderweg allerlei bloemen en beesten gezien, maar wij hebben geen edelweiss gezien.
Na een kleine drie uur weer terug bij de auto, heerlijk langs het water gezeten en vervolgens voor een vroege avondmaaltijd gestopt bij Lichnos beach. Vroeg naar bed, want de wekker stond om half vijf vanmorgen.

• 25 September 2014 - 12:54

Sandra:

Ziet er prachtig uit daar. Jammie hoor.

• 25 September 2014 - 20:34

Papa En Mama:

Het valt soms tegen om de bron van de dingen te vinden en om edelweiss te ontdekken moet je waarschijnlijk een Duits oog hebben.
    Ook moet je je niet op te smalle paden begen!!!!!! Ik leef met je mee.