Dag 3 Wandelen - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Ida Schinkelshoek - WaarBenJij.nu Dag 3 Wandelen - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Ida Schinkelshoek - WaarBenJij.nu

Dag 3 Wandelen

Blijf op de hoogte en volg Ida

22 September 2014 | Griekenland, Párga

De derde dag toch maar onze schoenen uit het vet gehaald. Via de hostess hebben we het boekje Wandelen achter de stranden van Parga aangeschaft. Dat is geschreven door een Nederlands echtpaar, wiens dochter in Parga woont. Tijdens hun vele bezoeken hebben ze het boekje samengesteld. Het bevat 15 wandelingen rondom Parga. Wij besluiten om nummer 6 te gaan lopen: Párga - over de berg - (witte kerkje Agia Eleni en Lichnos) - naar Párga (2:10). Tjonge jonge wat een tocht, eerst een klein uur steil omhoog om het kerkje te bereiken. Prachtige uitzichten onderweg (kon ik ook even op adem komen....). Vervolgens nog een stuk klimmen en dan iets minder steil afdalen tot aan de hoofdweg. Daar twintig minuten naar beneden om Lichnos strand te bereiken via de camping. Best leuk overigens zo'n camping aan het strand. Bij de taverne afgekoeld en de keuze moeten maken, met de boottaxi terug naar Párga of weer omhoog klimmen naar de hoofdweg en dan het laatste stuk vlak terug naar het appartement. De verleiding was groot, maar toch voor de laatste optie gekozen. Wat was het daarna heerlijk in het zwembad!
Ben trouwens benieuwd hoe de schrijvers deze tocht in dik twee uur hebben kunnen lopen, wij hebben er ruim 5 uur over gedaan. En echt geen 3 uur bij de taverne gezeten:)

• 23 September 2014 - 09:59

Pake En Beppe.:

Wij waren vanochtend niet vroeg (bridgeavond mama 52%) en kregen onder het ontbijt al weer een mooi reisverslag. Fijn dat we ook jullie vacantie een beetje kunnen meemaken.
    Die sportieve beslissing is goed voor lichaam en geest, vooral als je de inspanning daarna kunt afspoelen in het zwembad en wegspoelen met een koele versnapering naast het zwembad.
    Wij gaan vandaag bij zonnig weer druiven oogsten en gedeeltelijk verwerken tot beppesap.
    Een fijne, gezellige en (sportieve) en zonnige dag toegewenst van papa en mama

• 23 September 2014 - 11:41

Sandra:

Klinkt allemaal heerlijk. Geniet lekker samen!

• 01 April 2022 - 15:42

Blok:

Graag wil ik weten waar ik het wandelboekje 15 wandelingen rond Praga kan kopen daar wij van plan zijn deze wandelingen te gaan maken.
    Alvast dank