Dag 1 Vertrek Schiphol - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Ida Schinkelshoek - WaarBenJij.nu Dag 1 Vertrek Schiphol - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Ida Schinkelshoek - WaarBenJij.nu

Dag 1 Vertrek Schiphol

Blijf op de hoogte en volg Ida

20 September 2014 | Griekenland, Párga

Na een paar uurtjes slaap, om 2 uur in de auto gestapt op weg naar Schiphol. Heerlijk achterin, want Rik zat achter het roer. Op Schiphol uitgezwaaid door Rik, Tima en Lucas. Na een beetje rondhangen, om iets voor 5 de lucht in op weg naar Preveza, Griekenland. Daar met koffers in de bus voor een tochtje van ongeveer een uur naar Párga, waar onze studio voor deze week zich bevindt. Uitstekende service: onder aan de weg omhoog staan 2 kleine busjes klaar om ons het heuveltje op te brengen. Het ziet er allemaal heel gezellig en verzorgd uit. Vanaf ons balkon uitzicht op het zwembad en de zee.
's Middags naar beneden het plaatsje ingewandeld. Begonnen met een lekkere lunch aan de boulevard, om vervolgens de baai, de burcht van Párga en de tweede baai van Párga te verkennen. Wij zitten aan de baai bij het oude gedeelte van Párga. Erg gezellig, kleine straatjes met trappen en veel kleine winkeltjes. En natuurlijk de nodige tavernes.
Om 6 uur de welkomstbijeenkomst van de hostess, Stephanie de Vocht, bijgewoond om informatie voor de komende week te ontvangen. Vervolgens lekker opgefrist en op pad gegaan voor onze eerste avondmaaltijd. Wat een heerlijke keuken heeft Griekenland toch!